Jsme kompletní

Nevyspalý po 24 hodinovce jsem se vydal busem do Calgary na letiště pro Vildu a Páju a půjčit auto. Přiletěli v pořádku, jen trochu unaveni vnitrokanadským hladoletem z Montrealu, Vildovo kolo přežilo cestu bez nejmenší újmy. V půjčovně jsme dostali Chevrolet Silverado. Tohle auto je dobré pro jednu věc a to je převážení velkého nákladu – kol, lodí apod. Do málokterého auta se pohodlně vejde pět lidí i s koly. Jinak je to auto bez akcelerace s hroznou spotřebou, ale pro evropana je to neodolatelná exotika.

V pondělí jsme jeli opět do Calgary do The Bike Shop pro mé tretry a přilby pro nás oba, které jsme si předem objednali. Mé staré Shimana se rozpadly a nepovedlo se mi v Čechách sehnat top model SH-M300 ve velikosti 47. Rovněž se nám na poslední chvíli nepovedlo sehnat dvě bílé Giro Atmos, takže jsme si je domluvii v Calgary. Boty na mě v Bike Shopu čekaly, přilby prý budou až za pár dní. Shimano SH-M300 jsou tepelně tvarovatelné (vložka a svršek), „thermo-fitting“ je v ceně. Prodavač přitáhl Shimano troubu a kompresor a nahřál vložky. Ohřáté je dal do bot a já v nich 5 minut stál. Poté se to opakovalo s botou – po nasazení ohřaté boty mi přes botu navlékl igelitový pytlík, strčil dovnitř hadičku kompresoru, pytlík nad kotníkem stáhl a kompresorem vyčerpal vzduch. Podtlak přitáhne botu k noze a pevně ji obepne a pak se čeká na vychladnutí. Ačkoliv je na vložce vidět tvarování podle mých prstů, její tloušťka (asi 3 mm) moc tvarování neumožnila. V botě samé jsem rovněž stopy po tvarovaní odhalil, nic výrazného, ale horší než bota z krabice to určitě nebude. Tvarování nebylo to, proč jsem se pro tyto boty rozhodl – líbí se mi jejich váha a celokarbonová podrážka, na jejíž tvrdost při záběru se opravdu těším. Jelikož mám chodidlo spíše úzké, byla mi bota trochu široká. Dal jsem si do nich místo originálních vložek své ortopedické, které jsou malinko tlustší a to problém vyřešilo a boty mi padnou naprosto perfektně. 
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.